Progress #2
Progress
Beszélgetések
Amikor legutóbb Editkével beszélgettem, megvádolt, hogy nem szoktam levegőt venni, gondolom ez ilyen szoc munkás szakmai ártalom nála, hogy állandóan sasol. Ezek szerint élőhalottnak gondol, talán vámpírnak, esetleg zombinak. Amúgy szó volt még róla, hogy megyek magyarra (nem erre, amarra), meg felhoztam neki még a programozás témát, hadd örüljön. A magyar-kérdésben jelenleg ott tartok, hogy református egyetem, a programozás kérdésében ott tartok, hogy maximum amatőr játékfejlesztés, amatőr blogprogramozás, és amatőr pornófilmek nézése. Szóval kifejtettem neki a nézeteimet a programozásról, ezzel szemmel láthatólag halálra untattam, nem baj, legalább nem viselkedik úgy, mint az egyik pszichológus, akinek megemlítettem, hogy játékot írok. De tanultam az esetből, E-nek nem mondtam el, hogy a nagy programozásom kimerül egy játékkészítő program scriptnyelvének a nyüstölésében. Különben úgy viselkedik, mint egy igazi nő, legalábbis ebben a kérdésben: örül neki, hogy ez engem szórakoztat, de legszívesebben befogná a fülét, ha erről van szó. Szóval programozásból nem is akarok tovább lépni, se jelenleg, se semmikor, ennyi és ne tovább, nem vagyok (már) kockás inges kockafej. Mellesleg sose akartam. Amúgy itt van egy kis meglepi, ezt az e107-es oldalt is én csinálom (néha), "nem egy csúcsszuper munka, de a célnak megfelel": http://kalandjatekok.atw.hu
Aztán beszélgettem még Anikóval is, még mindig azon nyűglődik, hogy az anyja tiltaná tőlem, most már a tököm tele van az egész családjával, lassan kezd elegem lenni. Nem érdekel, hogy mennyit piálnak, veszekszenek, meg foglalkoznak a volt férjével, nekem ez az egész ügy kezd büdös lenni. Minden héten párszor feljön a szakítás téma, de ugyanúgy az eljegyzés is. Nem tudom, meddig fogom még tovább bírni.
Ravenloft: Lovagkor vége intro
Ezzel a játék intróval szenvedtem már egy csomó ideje, de most hirtelen megvilágosodtam, és 2 éjszaka alatt összeraktam az egészet. Elég durva programozási részek vannak benne, a grafika viszont elismerem, nem a legjobb, de nem is lesz az, mert ehhez az egyhez semmi tehetségem. Az intrót könnyűre csináltam, ahogy az egész játékot tervezem, mert nem egy nehéz, senki által nem játszható játékot akarok készíteni, hanem az a lényeg, hogy mindenki végig tudja könnyen tolni, és reményeim szerint a végén kardélre lehet benne hányni az egész nyíregyházi pszichiátriát... [caption id="attachment_438" align="alignnone" width="640"] A főhős a Sötét Birodalom uraitól különös kegyben részesül: elengedik a Ködök Földjéről, de még nem sejti, hogy mi vár rá Nyíregyházán! Csak annyit mondhatok elöljáróban, hogy semmi jó: skizofrén diagnózis, leszedálás, pszichiátriára zárás![/caption] Letöltés Végleges változat letöltése
Ravenloft: Lovagkor vége
Ma éjszakáztam egy kicsit, de megérte, úgyis másnaposan szeretek menni mindenfele, az valahogy nyomatékosabbá és hangsúlyosabbá teszi az élményt. Nem, nem piáltam, hanem nagyjából összedobtam a játékom intróját. Egyelőre az lesz a címe, hogy Ravenloft: Lovagkor vége, és egy kicsit majd igyekszem darkosabbra venni a figurát. A főhős a Sötét Birodalom uraitól különös kegyben részesül: elengedik a Ködök Földjéről, de még nem sejti, hogy mi vár rá Nyíregyházán! Csak annyit mondhatok elöljáróban, hogy semmi jó: skizofrén diagnózis, leszedálás, pszichiátriára zárás! Egyébként csak azért haladtam ilyen gyorsan, mert jórészt felhasználtam, amit eddig írtam, egyébként fel vagyok készülve a nyögve nyelős haladásra, bár van már 1 befejezetlen játékom, pont a betegségem miatt hagytam félbe, olyan 30-40%-ban van kész, de már nem is fogom befejezni, ezt viszont akkor is befejezem, ha piros hó fog esni.
brainstorming
Most lehet, hogy senkit nem érdeklő dolgok fognak következni. Ameddig a pszichiátrián üdültem, megjelent az O.H.R.RPG.C.E legújabb változata, a Beelzebufo. Már megszoktam, hogy mire az egyik változattal már eljutok valami kis játékkezdeményig, már meg is jelenik a következő verzió, és kezdhetem elölről az egészet. Mivel olyan régen nem nyúltam már hozzá a Ravenloft projektemhez, hogy akár kezdhetném is elölről, eldöntöttem, hogy helyette egészen mást fogok csinálni. Azt is eldöntöttem, hogy magyar nyelvű lesz, a jelenben történik, itt, a Földön, méghozzá Nyíregyházán, és a pszichiátria területén fog főként játszódni. A főhőst, Lukast, a lovagot elrabolják a ködök, és a Sóstói erdőben teszik le, furcsa viselkedése miatt természetesen beviszik a pszichiátriára, majd leszázalékolják, és végül rehabilitációs munkára fogják (persze gondnokság alá akarják majd helyezni, meg elvitetni Hodászra, de majd lesz a végén egy jó kis hentelés is.) Nagyjából az egyetlen, amit meg tudtam menteni az előző projektemből, az Lukas, a lovag karaktere, így néz ki (bár lehet, hogy valaki szerint nem hasonlít egy lovagra): Ezt úgy éreztem, muszáj volt most bejelentenem, jelenleg a címen gondolkozok, mert addig nem kezdhetek bele a projektbe, ameddig nem adok neki egy jó kis címet, kisebb hiányossága a programnak, hogy a címet később nem igazán lehet megváltoztatni. Jelenleg szóba jöhető címek: A4Edit, Asylum, Lovagkor vége, Tébolyda, stb. Mivel mindig szoktam magamnak az ilyesmire határidőket szabni, pontosan 1 évet adok, tehát reményeim szerint jövő ilyenkorra fogom befejezni. Szeptember 1., 21 óra. :-) Aki úgy érzi, hogy ez csak egy beteg tréfa, az ne érezze úgy, mert ezt most egészen komolyan gondolom.
A 4 Edit
Sokszor létfontosságú információk sikkadnak el a blogon, mert hozzászólásba vannak leírva. Nem először csinálok olyat, hogy egy hsz-t átemelek bejegyzésbe, mert méltóak az utókor figyelmére. Ezzel a hozzászólásommal csak a mhelyen uralkodó állapotokat szeretném szemléltetni, voliá: "Editből egészen konkrétan négy van, ebből kettő a releváns (maximum három, ha ide soroljuk Edit 4-et is :-)). Bonyolult. :-) Edit-uralom van, 3 Edit is a főnököm valamilyen értelemben (ezeket egyszer Edit 1 megpróbálta nekem elmagyarázni, de nem sokra jutott vele). Mindegy, az a lényeg, hogy ha valamit el akarsz intézni nálunk, akkor keresel egy Editet, és ő majd eligazít (maximum átirányít egy másik Edithez :-))." Szóval holnap még az is lesz, hogy kezdődik a munka. Bár 4 óra varrást nem igazán neveznék munkának, az csak 4 óra varrás. Akartam volna dolgozni a The Night of the Living Dead, vagy valami hasonló nevű Ravenloft kalandjáték projektemen, de a "pinaügyek" miatt ebből se lett semmi. A grafika azért olyan pocsék, mert saját. :-) A játék O.H.R.RPG.C.E. programmal készül, ha valakinek ez egyáltalán mond valamit. Mondjuk nem hiszem, mert Mo-n szerintem én vagyok az egyetlen, aki még ilyesmivel szenved. Már amikor éppen ráér a pinaügyektől, és nincs éppen elmegyógyintézetben.